La bibliothèque Paul-Émile-Boulet de l'Université du Québec à Chicoutimi



LiveZilla Live Chat Software

Nouvelles acquisitions en Informatique

Janvier 2019

  1. Dragon Age / Gaider, David,
    Milwaukie, OR : Dark Horse Books, 2014-
  2. Méthodes statistiques en gestion avec applications en management, production, comptabilité, finance et ressources humaines : traitement de données avec Excel, version 2010-2013-2016 / Baillargeon, Gérald,
    Trois-Rivières, Qc : Les Éditions SMG, [2017]
  3. Refactoring : improving the design of existing code / Fowler, Martin,
    Boston : Addison-Wesley, [2019]
  4. Procedural generation in game design
    Boca Raton : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2017]
  5. Learn Python 3 the hard way : a very simple introduction to the terrifyingly beautiful world of computers and code / Shaw, Zed,
    Boston : Addison-Wesley, [2017]
  6. Commodore : the inside story : the untold tale of a computer giant / Pleasance, David John,
    [Lieu de publication non identifié] : Downtime publishing, [2018]
  7. The art of point-and-click adventure games
    [Royaume-Uni] : Bitmap Books, 2018.
  8. Marvel Spider-Man : the art of the game / Davies, Paul
    London : Titan Books, 2018.
  9. Game of X / DeMaria, Rusel,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, 2019-
  10. Reverse design. / Holleman, Patrick,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  11. Reverse design. / Holleman, Patrick,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  12. Shadow of the Tomb Raider : the official art book / Davies, Paul
    London : Titan Books, 2018.
  13. Assassin's creed odyssey / Bogenn, Tim,
    Indianapolis, IN : DK/Prima Games, [2018]
  14. The art of Assassin's creed odyssey / Lewis, Kate,
    London : Titan Books, 2018.
  15. Assassin's creed odyssey : the official novelization / Doherty, Gordon,
    New York : Ace, Published by Berkley, an imprint of Penguin Random House LLC, 2018.
  16. Super Mario Bros. encyclopedia : the official guide to the first 30 years, 1985-2015
    Milwaukie, OR : Dark Horse Books, a division of Dark Horse Comics, Inc., 2018.
  17. Diablo : book of Adria : a Diablo bestiary / Brooks, Robert,
    [Irvine, California] : Blizzard Entertainment, 2018.
  18. Mega Man X : official complete works
    Richmond Hill, Ontario : UDON Entertainment, 2018.
  19. The pyramid of game design : designing, producing and launching service games / Lovell, Nicholas,
    Boca Raton. FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2018]
  20. Super Smash Bros. / Epstein, Joe,
    Indinapolis, IN : DK/Prima Games, [2018]
  21. Red dead redemption II : the complete official guide
    [London] : Piggyback Interactive, [2018]
  22. Darksiders III / Walsh, Doug,
    Indianapolis, IN : Prima Games, [2018]
  23. Halo : le space opera selon Bungie / Ralet, Loïc,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  24. Baldur's gate : l'héritage du jeu de rôle / Degrendel, Maxence,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  25. The heart of Dead cells / Reinier, Benoît,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  26. La légende Chrono Trigger / Lopez, Rémi,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  27. Générations Mario : c'est l'histoire d'un plombier ... / Bross, Alexis,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  28. Générations Sonic : l'élégance d'un hérisson bleu / Benoit, Benjamin,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  29. L'oeuvre de Hayao Miyazaki : le maître de l'animation japonaise / Berton, Gael,
    Toulouse : Third éditions, [2018]
  30. Neogeo : a visual history / Jarratt, Steve,
    [Royaume-Uni] : Bitmap Books Ltd, 2017.
  31. Shovel Knight / Craddock, David L.,
    Los Angeles, CA : Boss Fight Books, 2018.
  32. Katamari Damacy / Hall, L. E.,
    Los Angeles, CA : Boss Fight Books, 2018.
  33. 30th anniversary CAPCOM : 1983-1993, les origines
    Houdan : Pix'n love éditions, [2017]
  34. High score! Expanded : the illustrated history of electronic games / DeMaria, Rusel,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  35. The predator : the art and making of the film / Nolan, James,
    London : Titan Books, 2018.
  36. 20 essential games to study / Bycer, Joshua,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  37. The cinematic art of StarCraft / Brooks, Robert,
    Irvine, California : Blizzard Entertainment, 2018.
  38. The evolution of gamepads : a history of video game controllers / Harbin, Kevin,
    [Lieu de publication non identifié] : BookBaby, 2018.
  39. The Witcher / Tobin, Paul,
    Milwaukie, OR : Dark Horse Books, 2018-
  40. The Legend of Zelda, breath of the wild : creating a champion
    Milwaukie, OR : Dark Horse Books, 2018.
  41. Women in gaming : 100 professionals of play / Marie, Meagan,
    Indianapolis, IN : Prima Games, a division of Penguin Random House LLC, [2018]
  42. Game over : the games we loved to play and the consoles time forgot / Whitehead, Dan,
    [Royaume-Uni] : Studio Press Books, [2017]
  43. Far cry 5 / Hodgson, David S. J.,
    Indianapolis, IN : DK/Prima Games, [2018]
  44. Far Cry absolution / Waite, Urban,
    San Francisco, CA : Ubisoft, 2018.
  45. Odyssey / Doherty, Gordon,
    Paris : Bragelonne, [2018]
  46. Playing smart : on games, intelligence, and artificial intelligence / Togelius, Julian,
    Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, [2018]
  47. 8-bit apocalypse : the untold story of Atari's Missile command / Rubens, Alex,
    New York : The Overlook Press, 2018.
  48. Vieille école : dans mon temps, les jeux vidéo étaient durs pour vrai / Fontaine-Rousseau, Alexandre,
    [Montréal] : Les Éditions de Ta mère, [2018]
  49. Reverse design. / Holleman, Patrick,
    Boca Raton, FL : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  50. The video games textbook : history, business, technology / Wardyga, Brian J.,
    Boca Raton : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]
  51. Adventure : the Atari 2600 at the dawn of console gaming / Lendino, Jamie,
    New York, NY : Ziff Davis LLC, [2018]
  52. Concevoir un jeu vidéo : les méthodes et les outils des professionnels expliqués à tous! / Albinet, Marc,
    [Limoges, France] : Éditions Fyp, [2015]
  53. Excel 2019 pour les nuls / Harvey, Greg,
    Paris : First Interactive, [2018]
  54. IBM SPSS statistics 25 step by step : a simple guide and reference / George, Darren,
    New York, NY : Routledge, [2019]
  55. Why stock markets crash : critical events in complex financial systems / Sornette, Didier,
    Princeton : Princeton University Press, 2017.
  56. The design of everyday things / Norman, Donald A.,
    New York : Basic Books, [2013]
  57. Indie games : histoire, artwork, sound design des jeux vidéo indépendants / Suvilay, Bounthavy,
    Paris : Bragelonne, [2018]

Publications électroniques

  1. Guide du corpus des connaissances en management de projet : (Guide PMBOK). / Guide to the project management body of knowledge.
    Newtown Square, Pennsylvania : Project Management Institute Inc., [2017]
  2. Social media data mining and analytics / Szabó, Gábor,
    Indianapolis, IN : John Wiley & Sons, Inc., [2018]
  3. Game development and simulation with Unreal technology / Tavakkoli, Alireza,
    Boca Raton : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2018]
  4. Learning C++ by Building Games with Unreal Engine 4 : a beginner's guide to learning 3D Game development with C++ and UE4 / Volin, Sharan,
    Birmingham : Packt Publishing Ltd., 2018.
  5. Feminism in play
    Cham, Switzerland : Palgrave Macmillan, [2018]
  6. Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games / Fullerton, Tracy,
    Boca Raton : CRC Press, Taylor & Francis Group, [2019]

Heures d'ouverture
Horaire complet
Coordonnées
Courriel : pret@uqac.ca | Téléphone : 418-545-5011 5630
Nous joindre
Aimez-nous sur Facebook   Regardez-nous sur YouTube   Instagram - bibliouqac